Georgia Italy English Ukraine Russian
ადვოკატის ნომერი
599 50 55 78
iuristi.com

ჭადრაკის პიონერმა, ლეგენდარულმა ქართველმა მოჭადრაკე -  ნონა გაფრინდაშვილმა „ნეთფლიქსს“ უჩივლა

ჭადრაკის პიონერმა, ლეგენდარულმა ქართველმა მოჭადრაკე -  ნონა გაფრინდაშვილმა „ნეთფლიქსს“ უჩივლა


 

ჭადრაკის პიონერმა, ლეგენდარულმა ქართველმა მოჭადრაკე-  ნონა გაფრინდაშვილმა „ნეთფლიქსს“ უჩივლა, – ამის შესახებ ინფორმაციას „ნიუ იორკ თაიმსი“ ავრცელებს.

ნონა გაფრინდაშვილმა, ჭადრაკის ისტორიის ჩემპიონმა, უჩივლა ნეტფლიქსს მას შემდეგ, რაც სერიალმა დაასახელა მისი სახელი და თქვა, რომ ის "არასოდეს შეხვედრია მამაკაცებს". მას ჰქონდა, ხშირად.

ნამდვილი ნონა გაფრინდაშვილი, ზემოთ, თამაშობდა ლონდონში 1964 წელს, იყო ჭადრაკის პიონერი ჩემპიონი. საპირისპიროდ გამოგონილი სერიის "დედოფლის გამბიტი", ის კონკურენციას უწევდა ბევრ მამაკაცს, როდესაც ის ჭადრაკის სამყაროს უმაღლეს რანგში ავიდა. საკრედიტო ... სტენლი შერმანი/ჰალტონის არქივი, გეტის სურათების საშუალებით

"დედოფლის გამბიტის" ფინალურ ეპიზოდში, ძალიან პოპულარული Netflix სერია, წამყვანი ატარებს ჭადრაკის თამაშს და კომენტარს, ხოლო შოუს გამოგონილი გმირი, რომელსაც ასახავს ანა ტეილორ-ჯოი, მონაწილეობს მოსკოვში კულმინაციურ ტურნირებაში.

”ერთადერთი უჩვეულო, რაც მას ეხება, არის მისი სქესი და ისიც არ არის უნიკალური რუსეთში”, - ამბობს მომხსენებელი, როდესაც მატჩის მაყურებელი ქალი ყურადღების ცენტრში მოდის. ”აქ არის ნონა გაფრინდაშვილი, მაგრამ ის არის ქალი მსოფლიო ჩემპიონი და არასოდეს შეხვედრია მამაკაცებს ჭადრაკში.”

სერიალი არის მხატვრული ლიტერატურა, მაგრამ მოხსენიებული არის ნამდვილი პიონერი ჭადრაკის ჩემპიონი სახელად ნონა გაფრინდაშვილი, პირველი ქალი, რომელსაც დიდოსტატი ერქვა. ახლა უკვე 80 წლისაა და ცხოვრობს თბილისში, საქართველოში, მას ძალიან აწუხებდა იმის გაგება, რომ სატელევიზიო შოუმ წაშალა მისი მრავალი წარმატება მამაკაცი ოპონენტების წინააღმდეგ. (მაგალითად, 1968 წლის სათაური New York Times– ში, ნათქვამია: „ჭადრაკი: ნონა გაფრინდაშვილმა 7 კაცი სძლია ძლიერ ტურნირში“).

ასე რომ, ხუთშაბათს, ქალბატონმა გაფრინდაშვილმა სარჩელი შეიტანა Netflix– ის წინააღმდეგ ლოს ანჯელესის ფედერალურ რაიონულ სასამართლოში და მოითხოვა მილიონობით დოლარის ანაზღაურება, როგორც სარჩელი არის „დამანგრეველი სიცრუე, მისი მიღწევების შელახვა და დამცირება მრავალმილიონიანი აუდიტორიის წინაშე“. მოუწოდებს მოხსნას  მის შესახებ, გავრცელებული სიცრუე მამაკაცებთან მიმართებაში ტურნირებზე არ მონაწილეობასთან დაკავშირებით.

"ისინი ცდილობდნენ შეექმნათ ეს გამოგონილი პერსონაჟი, რომელიც ანათებდა კვალს სხვა ქალებისთვის, მაშინ როდესაც მე რეალურად უკვე გავანათე ბილიკი და შთააგონეს თაობები", - თქვა ქალბატონმა გაფრინდაშვილმა მისი ადვოკატების მიერ ბოლო დროს გაკეთებულ ვიდეო ინტერვიუში. რომელიც ინგლისურად თარგმნა მისმა შვილიშვილმა. ”ეს არის ირონია.”

ნეტფლიქსმა თქვა, რომ იგი დიდ პატივს სცემდა ქალბატონ გაფრინდაშვილს, მაგრამ მიიჩნევდა, რომ მისი განცხადება უსაფუძვლო იყო. ”Netflix მხოლოდ უაღრესად პატივს სცემს ქალბატონ გაფრინდაშვილს და მის ბრწყინვალე კარიერას, მაგრამ ჩვენ გვჯერა, რომ ამ განცხადებას არანაირი დამსახურება არ აქვს და ენერგიულად დაიცავს საქმეს,” - ნათქვამია კომპანიის განცხადებაში.

25-გვერდიანი საჩივრის დეტალების გათვალისწინებით, ქალბატონმა გაფრინდაშვილმა, ფაქტობრივად, ითამაშა ბევრი მაღალკვალიფიციური მამაკაცი ჩემპიონის წინააღმდეგ თავისი კარიერის განმავლობაში, მათ შორის ამ ეპიზოდის დაწყებამდე. სარჩელი ირწმუნება, რომ ის ხაზი, რომ მას "არასოდეს უთამაშია მამაკაცებთან ჭადრაკში", პროფესიულ ზიანს აყენებდა ქალბატონ გაფრინდაშვილს, რომელიც აგრძელებს ასპარეზობას ჭადრაკის ტურნირებში და აღნიშნავს, რომ "დედოფლის გამბიტი" პირველად 62 მილიონზე მეტ ოჯახში იყო ნაჩვენები. გამოშვებიდან ერთი თვის შემდეგ.

”ეს იყო შეურაცხმყოფელი გამოცდილება,” - თქვა ქალბატონმა გაფრინდაშვილმა ერთსაათიანი ინტერვიუს დროს, როდესაც მას არ შეეძლო წინააღმდეგობა გაეწია ენთუზიაზმით მოხსენიებული მისი ყველაზე დასამახსოვრებელი საჭადრაკო მატჩებსადა გამარჯვებებზე.

”ეს არის ჩემი მთელი ცხოვრება, რომელიც გადაწერილია, თითქოს ეს არ არის მნიშვნელოვანი,” - თქვა მან.

"დედოფლის გამბიტი", უოლტერ ტევისის რომანის უაღრესად პოპულარული ნეტფლიქსის ადაპტაცია, ანა ტეილორ-ჯოიმ ითამაშა ბეთ ჰარმონის როლში, შეშფოთებული ობოლი ჭადრაკის გენიოსით. Netflix– ის საშუალებით

სარჩელში ნათქვამია, რომ ნეტფლიქსმა „გაბედულად და მიზანმიმართულად მოატყუა გაფრინდაშვილის მიღწევები იაფი და ცინიკურად“ დრამის ამაღლების ”მიზნით, როგორც ჩანს, რომ მისმა გამოგონილმა გმირმა მოახერხა ის, რაც სხვა ქალებს, მათ შორის გაფრინდაშვილს, არ გაუკეთებიათ.

საჩივარში ნათქვამია, რომ „სიუჟეტში, რომელიც ქალებს უნდა შთააგონებდეს, აჩვენებდა ახალგაზრდა ქალს, რომელიც მამაკაცებს ეჯიბრებოდა მსოფლიო ჭადრაკის უმაღლეს საფეხურზე, Netflix– მა დაამცირა ერთი ნამდვილი ქალი ბლეიზერი, რომელსაც რეალურად შეხვდა და დაამარცხა მამაკაცები მსოფლიო სცენაზე. იმავე ეპოქაში. ”

"დედოფლის გამბიტი", დაფუძნებული 1983 წლის რომანზე ვალტერ ტევისი, გახდა ის, რაც ნეტფლიქსმა აღწერა როგორც მისი ყველაზე დიდი შეზღუდული სცენარიანი სერიალი ოდესმე. სერიალმა მოიგო ორი ოქროს გლობუსი ამ წლის დასაწყისში და მიიღო 18 ემის ჯილდო და ნომინაცია; იგეგმება მისი ადაპტირება სასცენო მიუზიკლში. და ისევე, როგორც ქალბატონი გაფრინდაშვილი წლების განმავლობაში აკეთებდა თავის თამაშს და მაგალითს, სერიალმა შთააგონა ქალებს ჭადრაკის დაკავება, ასევე გაამძაფრა შეშფოთება თამაშში სექსიზმის შესახებ.

სარჩელში აღნიშნულია, რომ სერიის ის ხაზი, რომ ქალბატონი გაფრინდაშვილი არასოდეს შეხვედრია მამაკაცებს, შეიცვალა წიგნიდან, რომელიც დაფუძნებულია და მოჰყავს ეს ნაწყვეტი ორიგინალური რომანიდან: „იყო ნონა გაფრინდაშვილი, არა იმ დონის ეს ტურნირი, მაგრამ მოთამაშე, რომელიც ბევრჯერ შეხვდა ყველა ამ რუს დიდოსტატს ადრე. ”

რეალურმა ქალბატონმა გაფრინდაშვილმა პროფესიონალურად დაიწყო თამაში 13 წლის ასაკში, მოგვიანებით კი გახდა ქალი მსოფლიო ჩემპიონი და, როგორც კოსტიუმმა აღნიშნა, "ისტორიაში პირველი ქალი", რომელსაც მიენიჭა დიდოსტატის წოდება კალიფორნიის ქალაქ ლონ პაინში ჩატარებული ტურნირის შემდეგ. 1977. თბილისის ჭადრაკის სასახლე, აღნიშნულია სარჩელში, ეძღვნება ქალბატონ გაფრინდაშვილს.

 

სერია ასახავს ჭადრაკის სამყაროში გამოგონილი ჰარმონის აღმავლობას - მაგრამ ახსენებს ნამდვილ ქალბატონ გაფრინდაშვილს სახელით.

Netflix "ერთი წელი დასჭირდა ბრძოლას მისაღებად", - თქვა ქალბატონმა გაფრინდაშვილმა ინტერვიუში. ”როდესაც ისინი მიყურებდნენ როგორც პატარა, მოკლე, ახალგაზრდა გოგოს, მეუბნებოდნენ, რომ რიგში ჩამდგარი - ვითამაშო შემდეგ ჯერზე, მაგრამ არა ახლა. მაგრამ მე ყოველთვის ვაცხადებდი ჩემს ადგილს. ”

ქალბატონმა გაფრინდაშვილმა თქვა, რომ მას ხშირად ეკითხებოდნენ შოუს შესახებ. ამ დისკუსიებმა მოგონებები გამოიწვია ჭადრაკში ქალი ჩემპიონის, მისივე აღზევების შესახებ. მაგრამ მან თქვა, რომ მას არ ესმოდა, თუ რატომ "იტყუებოდა" გამოგონილი სატელევიზიო შოუ რეალური ადამიანის ცხოვრების შესახებ.

”ბევრ რამეს არ შეუძლია ემოციური ზიანი მომაყენოს”, - თქვა მან. ”მაგრამ ეს ჩემთვის გასაკვირი იყო - და დამამცირებელი”.

მისი თქმით, სარჩელი ახლა მისი მემკვიდრეობის კიდევ ერთი ნაწილი იქნება.

”ეს უკვე ჩემი მემკვიდრეობის ნაწილია, რომ მოჭადრაკე ქალები მიიღებიან და გახდებიან დიდოსტატები,” - თქვა ქალბატონმა გაფრინდაშვილმა. ”ეს ასევე არის მისი დიდი ნაწილი. ეს არის ბრძოლა, რომელიც მე დავიწყე და ეს არის ბრძოლა, რომელსაც ვაგრძელებ. ”

წყარო: „ნიუ იორკ თაიმსი“

The New York Times

 

კონსულტაციისთვის დაგვიკავშირდით

საქართველოში 599 50 55 78  
თბილისი, ალ.ყაზბეგის №47 (მეტრო დელისი)
თბილისი, გურამიშვილის N23 ა (მეტრო ღრმაღელე)

იტალიაში 351 5 47 00 47  
ბარი, ბალენძანოს მოედანი 12ა


Facebook კომენტარები